Istoria

 

 

1943

Mustafa Vasfi Diren, fondatorul Dimes, a absolvit Colegiul Agricol din Bursa. A lucrat in plantatii private si de stat pana in 1958.

 


 

 

1958

Mustafa Vasfi Diren infiinteaza Dimes.

 

 

 


 

1964

Dimes devine primul producator de sucuri din fructe din Turcia.

 

 

 


 

1975-77

Procesarea fructelor la fabrica din Tokat a fost automatizata. Pamantul din Kemalpasa a fost cumparat pentru fabrica din Izmir, destinata sa duca Dimes la nivel international.

 

 


 

1985

Dimes reinnoieste fabricile si o noua fabrica moderna intra in functiune, fabrica construita pe 33,500 m² de pamant, functionand pe o suprafata de 16,000 m² in exterior si o unitate de stocare cu temperatura controlata avand o capacitate de 3,000 tone.

 


1990’s

In 1990 a inceput utilizarea ambalajelor de carton. In 1994, Dimes a obtinut certificatuul TSE (Turkish Quality Institute)  pentru toate produsele sale, asigurand astfel ca toate produsele indeplinesc standardele de calitate impuse in Turcia. Dimes nu a facut niciodata rabat de la calitate si astfel in 1999 s-a obtinut ISO 9002 Quality Assurance System Certificate. Dimes si-a orientat intotdeauna obiectivele catre progresul regional dar si a progresului economiei din Turcia.  In 1995, Dimes a inclus in planurile investitionale facilitatile de procesare a laptelui. Dimes a fondat compania Nobel Marketing Limited Company pentru a putea controla mai bine procesele de marketing si vanzari.


 

2000

Dimes inaugureaza fabrica moderna de la Izmir. Aceasta este cotata in primele zece fabrici producatoare de sucuri din fructe din lume in ceea ce priveste facilitatile tehnice de productie.

 


2003

Dimes a inchiriat Kozova Agricultural Enterprise, detinuta de Ministerul Agriculturii, situata pe o suprafata de  5,415 acri, in Turhal o suburbie a Tokat. Cu o cota de 25% timp de 30 ani, sub numele de “Kazova Vasfi Diren Agricultural Enterprise” a devenit primul parteriat public privat.

 


2004

S-a lansat primul ambalaj de carton avand capac cu filet si s-a produs primul suc din fructe fara a utiliza acidul citric (E330). Am devenit liderul de piata in Turcia pe segmentul de sucuri din fructe si nectar. S-au obtinut certificatele ISO 14001 Environmental management si HACCP, ceea ce a dovedit inca o data ca productia are loc tinand cont de standardele internationale. Am produs primul suc de fructe functional si primul suc light din Turcia.


2005

Am devenit primul brand de sucuri din Turcia care exporta in 53 de tari. La sfarsitul lui 2005, s-a cooptat o noua fabrica in Taşlıçiftlik, Tokat asezata pe o suprafata de 41,000 acri. Dupa integrarea acestei fabrici in sistemul nostru, am inceput productia in 2006. Am realizat pentru prima data productia in Turcia a sucului pur de rodii si struguri in ambalaj de carton.  Dupa statisticile anuntate de Camera de Comert din Istanbul (ISO) in August, Dimes a atins pozitia nr 190 in top 500 al gigantilor industriali, cu 98 de pozitii mai sus decat a ocupat in urma cu 7 ani.


2006

Odata cu noile investitii, Dimes continua procesele de productie la fabricile din Izmir si Tokat pe o suprafata totala de 146,000 m², din care 60,000 m² suprafata acoperita. Avem capacitatea de a produce 300,000 tone de sucuri din fructe, 120,000 tone de lapte si produse lactate si 80,000 tone de fructe in fiecare an.

 


2007

Dupa un studiu publicat in editia din May 2007 a Revistei Capital, a Brand Finance & Brand, brandul Dimes a fost desemnat ca cel mai valoros brand din categoria bauturilor racoritoare. Ne-am extins gama de produse de la 15 in 2006 pana la 23 produse in 2007, si am fost prima compania producatoare de nectar de gutui din Turcia. Suplimentar, am plasat acest produs in categoria bauturilor functionale, fiind primul suc de fructe potrivit consumului diabeticilor ce a fost lansat in Turcia.


2008

Dimes Azerbaijan Factory, prima investitie straina a Dimes a inceput productia si s-au inceput livrarile in tarile din regiune. Potrivit datelor anuntate de Camera Industriilor din Istanbul (İSO) anuntate in Iulie 2008, Dimes se situa pe pozitia 238 in top 500 al gigantilor industriali din Turcia. S-a acordat premiul Consumer Award pentru igiena si calitate de catre Consumer Dialogue Association. S-au reinnoit ambalajele pentru a reflecta calitatea produselor si pe aceastea.  S-a inceput productia in ambalaje de carton de 750 ml.


2009

Am atins pozitia 38 de la 80 in topul  Capital Magazine numit “Türkiye's Most Valuable Brands” - "Cele mai valoroase branduri din Turcia" si a devenit cel mai valoros brand in categoria bauturilor non-alcoolice. Brandul Dimes destinat laptelui a fost reinnoit si noul brand devine astfel  “Dimes Çiftlik Yolu/Dimes Farm Road”. S-a introdus in productie Dimes Life Peach-Red Carrots Nectar (Dimes Life piersici si morcovi rosii nectar), primul suc din fructe din Turcia si din Europa ce ajuta la scaderea colesterolului. Deasemenea s-a adaugat la portofoliul de produse Limonda si Ice Tea prin intermediul brandului Dimes Buzz. Numarul tarilor in care este vandut brandul Dimes a crescut la 73.


 

FaLang translation system by Faboba